Zwyrodnienie stawów ?

STAWY

Zwyrodnienie stawów i leczenie tej dolegliwości jest wieloetapowym procesem.

Pacjenci szukają pomocy aby ulżyć bólowi jaki towarzyszy im często całymi dniami.  Ortopedia wychodzi naprzeciw pacjentom z zwyrodniemiem stawów stosując najnowsze metody leczenia.

Jakie rozwiązanie dla bolących stawów ?

Wśród metod oferowanych przez nasz zespół jest:

• podanie komórek macierzystych z tłuszczu do stawu
  • podanie osocza bogatopłytkowego do stawu
  • artroskopia kolana
  • kwas hialuronowy
  • fibryna bogatopłytkowa
  • noltrex
  • blokada sterydowa w uzasadnionych przypadkach

Leczymy stawy:

• stawy – zwyrodnieniowe
  • stawy – uszkodzenie chrząstki
  • kolana
  • kręgosłup
  • halluxy
  • ręce
  • barku
  • łokcie
  • nadgarstki
  • biodra
  • kolana
  • stawy skokowe
  • stawy palców

Podanie osocza w okolicy stawu

W gabinecie ortopedycznym zajmę się podaniem bezpośrednio do stawu i w jego okolice osocza bogatopłytkowego. Osocze ma za zadanie zregenerować uszkodzone miejsca w stawie i sprawić, że staw zacznie się sam leczyć. Podanie w okolicę stawu leczy uszkodzenia tkanek miękkich otaczających staw, takich jak ścięgna, czy więzadła.

Osocze podane do stawu to nieinwazyjna metoda pomagająca osobom ze zwyrodnieniem i redukująca ból i dyskomfort.

Komórki macierzyste podane bezpośrednio do stawu jak i w jego okolicę

Stosowanie komórek macierzystych bezpośrednio do stawu jak i w jego okolicę zmienionych chorobowo ma przynieść tylko jeden efekt. Regeneracja i odnowa stawów.

Kwas hialuronowy jest wykorzystywany w leczeniu choroby zwyrodnieniowej stawów

Kwas hialuronowy to polisacharyd, który występuje w wielu tkankach ludzkich, m.in. w tkankach chrzęstnych i płynie maziowym – lepkiej substancji, która zmniejsza tarcie między powierzchniami chrząstek stawowych, chroniąc je przed uszkodzeniem. Ze względu na swoje unikalne właściwości, kwas hialuronowy jest wykorzystywany w leczeniu choroby zwyrodnieniowej stawów, która objawia się bólem stawów, spowodowanym postępującymi zmianami zwyrodnieniowymi.

Fibryna bogatoplytkowa

Fibryna bogatopłytkowa pozyskiwana jest z własnej krwi pacjenta w wyniku jej odwirowania. Zabiegi z wykorzystaniem preparatów powstałych w wyniku odwirowania własnej krwi pacjenta to innowacyjne metody stymulacji naturalnych procesów naprawczych organizmu. Cechuje je wysoka skuteczność połączona z bezpieczeństwem, jakie niesie za sobą ich przeprowadzenie.

Noltrex

Noltrex to płynna endoproteza zawierająca trójwymiarowy poliakrylamid oraz jony srebra. Preparat służy do zastąpienia mazi stawowej (substancji, wypełniającej jamę stawową i zmniejszającej tarcie w stawach poprzez smarowanie powierzchni chrząstek).

Blokada sterydowa

W przypadku choroby zwyrodnieniowej stawu biodrowego leczenie rozpoczyna się od metod zachowawczych, m.in. podaje się leki ze sterydami w postaci wstrzyknięć (blokada stawu biodrowego).Zastrzyki ze sterydów działają poprzez zmniejszanie stanu zapalnego. Gdy stan zapalny ustępuje, związany z nim ból zazwyczaj również mija.