NADERWANIE ŚCIĘGIEN I WĄZADEŁ

Naderwanie ścięgna przyczyny i objawy

Naderwanie ścięgna to częściowe rozerwanie części włókien ścięgnistych łączących mięsień z kością. Najczęściej diagnozuje się naderwanie ścięgna ręki, nadgarstka czy naderwanie ścięgna Achillesa, a także naderwanie ścięgna palca.

Najczęstszymi przyczynami naderwania ścięgna jest zbyt duże obciążenie, które prowadzi do rozerwania części włókien ścięgnistych łączących mięsień z kością.

Do tego typu urazu często przyczynia się długotrwałe powtarzanie jednego ruchu.

Naderwanie więzadeł

Upadek, zarówno podczas biegania, jak i podczas spaceru, może skończyć się groźnie. Najczęściej z takiego upadku wychodzimy co najwyżej z siniakiem, zdarza się jednak niestety, że na siniaku nasz upadek się nie kończy. Jedną z częstszych kontuzji, z jakimi się spotykamy, szczególnie, gdy przewrócimy się podczas biegania, jest skręcenie kolana i uszkodzenie więzadeł.

Osocze bogatopłytkowe

Obecnie, najczęściej stosowaną metodą w ortopedii regeneracyjnej są zabiegi z użyciem osocza bogatopłytkowego. Metoda ta wykorzystuje najbogatsze naturalne źródło czynników wzrostu – płytki krwi. Z małej ilości krwi pobranej od pacjenta, w ciągu 5 minut odseparowywany jest, za pomocą specjalnego zestawu, koncentrat płytek krwi.

Osocze bogatopłytkowe wstrzyknięte w chore tkanki silnie stymuluje naprawę uszkodzonych ścięgien, mięśni, więzadeł, chrząstki lub kości. Obserwujemy przy użyciu tej metody szybkie i bardzo stabilne efekty.

Fibryna bogatoplytkowa

Fibryna bogatopłytkowa pozyskiwana jest z własnej krwi pacjenta w wyniku jej odwirowania. Zabiegi z wykorzystaniem preparatów powstałych w wyniku odwirowania własnej krwi pacjenta to innowacyjne metody stymulacji naturalnych procesów naprawczych organizmu. Cechuje je wysoka skuteczność połączona z bezpieczeństwem, jakie niesie za sobą ich przeprowadzenie.