Co zrobić na bolący kręgosłup?

KRĘGOSŁUP

Blokada sterydowa

Dolegliwości bólowe kręgosłupa mogą być leczone poprzez zastrzyk w kręgosłup, czyli blokadę przeciwbólową kręgosłupa. Leczenie sterydami jest korzystne w przypadku:

• stenozy
  • kręgozmyku
  • dyskopatii

W przypadku dolegliwości bólowych ze strony kręgosłupa wykonywana może być:

• blokada kręgosłupa szyjnego
  • blokada kręgosłupa piersiowego
  • blokada kręgosłupa lędźwiowego (potocznie blokada na kręgosłup lędźwiowy, ostrzykiwanie kręgosłupa lędźwiowego)

Co to jest Oosocze bogatopłytkowe ?

Osocze bogatopłytkowe jest autologicznym, czyli pozyskiwanym z własnego organizmu, preparatem krwiopochodnym, zawierającym skoncentrowane płytki krwi, które są zawieszone w niewielkiej objętości osocza. Osocze otrzymuje się z krwi żylnej pobranej od pacjenta, następnie krew jest wirowana w odpowiednio do tego przeznaczonej próbówce. Poprzez wirowanie krwi dochodzi do rozdzielenia poszczególnych elementów morfotycznych. Uzyskane osocze bogatopłytkowe zawiera zwiększone stężenie czynników wzrostu.

JAKIE KORZYŚCI PŁYNĄ Z ZASTOSOWANIA OSOCZA BOGATOPŁYTKOWEGO?

Uzyskane poprzez odpowiedni zestaw osocze bogatopłytkowe zawiera czynniki wzrostu. Pełnią one kluczową rolę we wspomaganiu procesów regeneracyjnych tkanek.

W JAKICH SCHORZENIACH PRZEPROWADZA SIĘ ZABIEG?

Osocze bogatopłytkowe stosuje się w celu pobudzenia i przyspieszenia procesu gojenia się ran. Znajduje swoje zastosowanie w ortopedii, medycynie estetycznej, dermatologii i medycynie sportowej.

W przypadku ortopedii i medycyny sportowej osocze bogatopłytkowe stosuje się między innymi w schorzeniach takich jak:

• łokieć tenisisty
  • łokieć golfisty
  • zaburzenia zrostu kostnego
  • uszkodzenia mięśni i ścięgien
  • kolano skoczka
  • choroby zwyrodnieniowe
  • ostrogi piętowe
  • urazy ścięgna Achillesa
  • uszkodzenie stożka rotatorów (bark).